2) Kuuntele mistä puhutaan, ja kuinka toimitaan eli opettele tavoille
3) Osallistu, sitoudu ja avaudu. Sosiaalisessa mediassa, olemalla oma itsesi ja avaamalla omaa elämääsi muille ihmisille, onnistut markkinoinnissa paremmin kuin pelkällä myyntityöllä.
Tavoille opetteleminen tarkoittaa siis sitä, että otat selvää, kuinka eri sosiaalisen median kanavilla toimitaan. Tämähän ei missään nimessä tarkoita sitä, ettet voisi toimia toisin, täsmälleen kuten itse haluat. Kysymys on ennemminkin siitä, kuinka itse näillä kanavilla viihtyy ja mikä tuntuu omalta tai mikä vieraalta ja tietenkin siitä, että missä kohderyhmääsi kuuluvat ihmiset viihtyvät.
Osallistuminen, sitoutuminen ja avautuminen ovat parhaimmillaan myönteistä kehittyvää vuorovaikutusta ihmisten kanssa. Kysymys on pitkäaikaisen asiakassuhteen rakentamisesta, jossa laitat itsesi likoon. Osallistut keskusteluun ja tuot osallistumisellasi ihmisille jotain lisäarvoa osaamisellasi ja välittämiselläsi. Sosiaalisessa mediassa kuunteleminen on yksi parhaita tapoja löytää oikeat ihmiset ja oikeat tavat toimia.
Kolme seuraavaa somekakun palaa muistuttavat siitä, että hyvin suunniteltu on jo puoliksi tehty:
4) Määrittele perusviestisi
5) Valitse käytettävät sosisaalisen median työkalut
6) Määrittele sosiaalisen median viestinnälle ja markkinoinnille tavoitteet


Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Lisää kommenttisi tähän!